geschiedenis badminton

Geschiedenis badmintonclub ’t Pluimpje

Het prille begin

Enkele gezinnen beginnen regelmatig te spelen

In 1984 ontstaat de club. Kris Bresseleers, destijds leraar L.O in het St-Michielscollege te Schoten is de initiatiefnemer. We startten met een zestal gezinnen in de turnzaal (3 velden) van de school op zondagvoormiddag. Terwijl de ouders badmintonnen, spelen de meegekomen kinderen met elkaar in een naastgelegen ruimte.

Al vlug heeft de badmintonmicrobe ons te pakken. We ervaren dat badminton een recreatiesport bij uitstek is. Een vijftal jaar blijven we in het college te Schoten spelen.

Drie velden is evenwel wat weinig, voor een club die zich steeds maar uitbreidt.

Intussen is het een echte vriendengroep geworden en naast badminton is er ook jaarlijks een weekend met heel het gezin (natuurlijk veel kinderen) en een slotactiviteit zoals een wandel- of een fietstocht.

battledore

PRIJSUITREIKING 2009

We wijken uit naar de sportzaal van het Rijksonderwijs te Schilde, waar we verder op zondagvoormiddag op 6 velden kunnen spelen en die omzeggens ook steeds bezet zijn. Groter wordende kinderen spelen mee en regelmatig sluiten ook nieuwe leden zich aan. Jaarlijks is er een clubtornooi en spelen we enkele tornooien tegen andere recreatieve badmintonclubs.

In 2000 is de nieuwe sporthal van de gemeente Wijnegem klaar en kunnen we met onze club daar bijkomend één avond badmintonnen. Van dan af is Lu Bresseleers de coördinator van het hele clubgebeuren.

De club breidt zich verder uit. Het aantal volwassen leden verdubbelt zich van 30 naar 50.

We starten te Wijnegem ook met een jeugdwerking. Jan Van Gompel, leraar L.O., begeleidt deskundig 3 groepen van telkens een twintigtal kinderen. En met succes. Zo trainen we al bijna 20 jaar onze jeugd. Er zijn steeds meer dan 70 jeugdleden.